When I was small and Christmas trees were tall
We used to love while others used to play
Don't ask me why、but time has passed us by
Someone else moved in from far away

*Now we are tall and Christmas trees are small
And you don't ask the time of day
But you and I、our love will never die
But guess we'll cry come first of May

The apple tree that grew for you and me
I watched the apples falling one by one
And I recall the moment of them all
The day I kissed your cheek and you were gone

When I was small and Christmas trees were tall
Doo......
Don't ask me why、but time has passed us by
Someone else moved in from far away


First of May
一直是我很喜歡的一首歌
淡淡的,卻充滿了童年的感覺
每次聽時都有說不出的平靜

但當自己回憶童年的時候
才發現...原來我已經是大人了

大人總愛說出漂亮的話
說的和做的卻完全不一樣
小孩子只看見夢和理想
大人只看的見現實
看的見現實尤其殘酷
可是...又不能不正視他

我想大家都是在學著長大吧
不過也沒有必要非長大不可
只要能做個自己喜歡的人就好了


今天跟幾個高中同學碰了面
變很瘦的予涵
變很胖的毛毛
一樣台的范小藝

大家在我家聊天
第一次挑戰騎機車
還ok...只是不會轉彎
不過我家小王子很享受兜風的樣子
不過我煞車時他嚇一跳是真的

然後陪毛毛去換機油
他那邊是帥的啊
給錢換機油還要自己動手來
在等的同時我狂被蚊子咬
全部人就只咬我,而且被咬很多
毛毛說因為我不是本地人
他們跟蚊子混太熟才不咬他們

之後去了吃冰
香蕉船...是後悔的
因為我不吃香蕉的
應該只單點冰淇淋就好的

可憐的小藝要顧店沒跟到
放心...下次會記得找你的

人生能有幾個好朋友
真的是很幸福的一件事
朋友不用多,夠真心就好


arrow
arrow
    全站熱搜

    amigo51244 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()